fbpx

Aktuellt

Inbound marketing

Inbound marketing är en digital marknadsföringsmetod, men också motsatsen till den traditionella marknadsföringsmetoden – outbound marketing. Vad är då Outbound?

Läs mer »

Vad betyder UX och UI?

Två vanliga begrepp när det kommer till att designa hemsidor är UX och UI. Begreppen är nära besläktade med varandra och spelar båda en avgörande roll för hur din hemsida uppfattas och används. Så vad betyder egentligen UX och UI och hur påverkar det ditt företags hemsida?    UX är

Läs mer »

Vad är en buyer persona?

Känner du din målgrupp? Om inte kan det vara en god idé att ta fram buyer personas för ditt företag. Tro det eller ej, men det är svårt att kommunicera med din målgrupp om du inte vet vem du faktiskt pratar med! Enkelt uttryckt kan man säga att en buyer

Läs mer »

Så undviker du trassel i kommunikationen

”Hur kan du inte förstå vad jag menar? Jag sa ju det!” Att kommunicera kan tyckas vara en simpel uppgift, men faktum är att missförstånd ofta uppstår när vi vill få ut vårt budskap. Här kommer tre konkreta tips som kan vara bra att tänka på när du kommunicerar som

Läs mer »

Sociala medier – hur lyckas du som företagare?

I en av våra tidigare ARtiklar pratade vi om vikten att som företag finnas på bland annat Facebook och LinkedIn. Men hjälper det att bara ”finnas” där? Svaret är givetvis NEJ. Därför har vi i denna veckas ARtikel samlat tips på hur du som företagare även LYCKAS med din närvaro i

Läs mer »

Logotypen – ett bestående första intryck

Det viktiga är vad de säger om dig, inte vad du säger om dig själv. Så brukar vi på AR2 resonera när det kommer till varumärken, men även när det kommer till ett företags logotyp. Hur ett företag uppfattas av omvärlden, dess varumärke, är avgörande för hur väl det kommer

Läs mer »

Därför bör du använda video i din marknadsföring

Vet du hur många meter innehåll vi scrollar igenom på våra mobila enheter per dag? Anders hos oss på AR2 drog en vild gissning på 700 meter när han fick frågan vilket är aningen i överkant, men svaret lär ändå överraska dig. Faktum är att vi användare i snitt scrollar

Läs mer »

SEO i all ära, men vad är SEA och SEM?

I en av våra tidigare ARtiklar berörde vi begreppet SEO (sökordsoptimering) och varför det är viktigt att du som företagare använder denna teknik för att synliggöra din hemsida i sökmotorernas organiska sökresultat. Även om SEO utgör en stor del av marknadsföring via sökmotorer finns det ytterligare delar som är viktiga

Läs mer »

Inbound marketing

Inbound marketing är en digital marknadsföringsmetod, men också motsatsen till den traditionella marknadsföringsmetoden – outbound marketing. Vad är då Outbound? Det är mässor, affischer, annonser i tryckt material samt Tv-reklam. Vad är inbound marketing? Det är sociala medier, epost, hemsidor, bloggar, video, podcast och webbinarier. Inbound marketing har en annan

Läs mer »