SEO – Sökordsoptimera din hemsida

Du har säkert talas om SEO. Det är ett vanligt uttryck i den digitala världen men vad betyder det egentligen? Sökordsoptimering eller SEO (Search Engine optimization) är ett sätt att marknadsföra sin hemsida med målet att öka synligheten på sökmotorernas organiska sökresultat.   Vad är ett sökord? Som ordet själv upplyser om så är det...
Läs mer

5 punkter som ger ditt företag framgång på Instagram

Över 80 % av användarna på Instagram följer ett företagskonto, en digital närvaro skapar möjligheter att bredda sin målgrupp och nå ut med sitt budskap på ett helt nytt sätt. Antalet användare är många, det gör att företagen kan få ut sitt budskap på ett snabbt och effektivt sätt. Vi vet att med hjälp av...
Läs mer

AR- Augmented Reality

AR, augmented reality eller som den svenska översättningen säger – förstärkt verklighet. Tekniken som kombinerar verkligheten med det digitala. Funktionen hittas på mobilernas kameror och via appar, kameran riktas mot ett föremål och ger information om objektet. I många turistsammanhang används denna funktionen för att få information om historiska byggnader och platser. Många företag vill vara...
Läs mer

Roliga saker du kan fråga din röstassistent

Har du en Google assistent hemma eller i mobilen?  Då kan du be dem om att lägga till en händelse i din kalender, starta en film på Netflix eller släcka lamporna hemma. Men det finns också en uppsjö med roliga kommandon som du kan be din assistent om. Du kan be din Google assistent att:...
Läs mer

Vad är trenderna på sociala medier 2019?

AR2 har gjort en spaning på vad som engagerar människor mest på nätet. Live En av trenderna som vi ser 2019 är livesändningar. Fler och fler tar steget ifrån det traditionella innehållet och letar efter något mer meningsfullt. Det är främst influensers som hänger på denna trend och öppnar upp sig mer till sina följare....
Läs mer