Så undviker du trassel i kommunikationen

“Hur kan du inte förstå vad jag menar? Jag sa ju det!”   Att kommunicera kan tyckas vara en simpel uppgift, men faktum är att missförstånd ofta uppstår när vi vill få ut vårt budskap. Här kommer tre konkreta tips som kan vara bra att tänka på när du kommunicerar som företagare:   Var tydlig...
Läs mer

Sociala medier – hur lyckas du som företagare?

I en av våra tidigare ARtiklar innan sommaren pratade vi om vikten att som företag finnas på bland annat Facebook och LinkedIn. Men hjälper det att bara ”finnas” där? Svaret är givetvis NEJ. Därför har vi i denna veckas ARtikel samlat tips på hur du som företagare även LYCKAS med din närvaro i sociala medier.  ...
Läs mer

Logotypen – ett bestående första intryck

  Det viktiga är vad de säger om dig, inte vad du säger om dig själv. Så brukar vi på AR2 resonera när det kommer till varumärken, men även när det kommer till ett företags logotyp. Hur ett företag uppfattas av omvärlden, dess varumärke, är avgörande för hur väl det kommer lyckas. I denna veckas...
Läs mer

Därför bör du använda video i din marknadsföring

  Vet du hur många meter innehåll vi scrollar igenom på våra mobila enheter per dag? Anders hos oss på AR2 drog en vild gissning på 700 meter när han fick frågan vilket är aningen i överkant, men svaret lär ändå överraska dig.   Faktum är att vi användare i snitt scrollar igenom 90 (!)...
Läs mer

SEO i all ära, men vad är SEA och SEM?

  I en av våra tidigare ARtiklar berörde vi begreppet SEO (sökordsoptimering) och varför det är viktigt att du som företagare använder denna teknik för att synliggöra din hemsida i sökmotorernas organiska sökresultat. Även om SEO utgör en stor del av marknadsföring via sökmotorer finns det ytterligare delar som är viktiga att hålla koll på,...
Läs mer
1 2 3 5