Vad är en landningssida?

Som namnet skvallrar om är en landningssida en sida där besökaren ”landar”, vanligtvis efter att ha klickat på en länk, en uppmaning eller en så kallad call-to-action. Landningssidan är ofta utformad på ett sätt som ska uppmuntra besökaren att fylla i ett formulär, göra ett köp eller registrera sig.   Till skillnad från din webbplats...
Läs mer

Begreppskola inom digital marknadsföring

  SEM, CMS och BR. Ja, begreppen inom digital marknadsföring kan ibland kännas som en djungel. I veckans ARtikel har vi därför samlat några av de vanligast förekommande förkortningarna som kan vara bra att ha koll på.   BR – Bounce Rate   Bounce rate, eller avvisningsfrekvens, innebär att en besökare kommer in på en...
Läs mer

Så skapar du bra texter till din hemsida

Att skriva text till sin hemsida är något som kan tyckas vara knepigt. Hur förmedlar man sin expertis på ett effektivt sätt samtidigt som det är lättbegripligt för läsaren? Här kommer några tips på vad som kan vara bra att tänka på när du skriver text till din hemsida.    Använd en beskrivande titel Om titeln...
Läs mer

Google lanserar BERT

Har du någonsin gjort en sökning på Google och frustrerat konstaterat att det du sökte efter inte alls dyker upp? I förra veckan gick Google ut med en ny uppdatering som de själva uppger är en av de största på länge inom sök. Förändringen ska innebära att Google blir bättre på att förstå användarens sökintention och...
Läs mer

Nya företagsfunktioner på LinkedIn

Allt fler företag väljer att engagera sig i employer branding, det vill säga hur ett företag uppfattas som arbetsgivare av potentiella, nuvarande och tidigare anställda. Nyligen släppte LinkedIn tre nya funktioner som gör det lättare för företag att förstärka sitt arbete på just detta område.   Den första funktionen bygger på employee advocacy vilket innebär...
Läs mer
1 2 3 7