Inbound marketing

Inbound marketing är en digital marknadsföringsmetod, men också motsatsen till den traditionella marknadsföringsmetoden – outbound marketing. Vad är då Outbound? Det är mässor, affischer, annonser i tryckt material samt Tv-reklam. Vad är inbound marketing? Det är sociala medier, epost, hemsidor, bloggar, video, podcast och webbinarier. Inbound marketing har en annan betydelse än bara reklam. Det...
Läs mer

Därför bör man som företag finnas på Facebook, Instagram och Linkedin

Det digitala har helt klart fått sig ett stort uppsving, formatet har gått ifrån printat till digitalt. Eftersom formatet har förändrats så har också annonseringen ändrat på sig. Annonsering i tryckt material är längre inte lika effektivt som det en gång varit. Istället ser vi en effektivitet på de sociala kanalerna. Bland ersättarna hittar vi...
Läs mer

AI, livetextning och Android Q på Google I/O

I början av maj gick Googles årliga utvecklarkonferens I/O av stapeln, som i dagarna tre fylldes med spännande nyheter.   Pixel 3a och Pixel 3a XL är på väg ut på marknaden Inte ett nytt år utan en ny version av Googles telefoner, Pixel 3a och Pixel 3a XL är på väg ut på marknaden....
Läs mer

Framtiden är privat

Facebook avslutade april och började maj med sin årliga konferens F8. Vi har spanat in vilka nyheter och förändringar som är att vänta.   Facebooks grundare Mark Zuckenberg inledde konferensen med ett tal – ”Framtiden är privat.” I talet berättar han om hur man bygger en plattform med fokus på integritet. Internetanvändarna har generellt börjat bry...
Läs mer

SEO – Sökordsoptimera din hemsida

Du har säkert talas om SEO. Det är ett vanligt uttryck i den digitala världen men vad betyder det egentligen? Sökordsoptimering eller SEO (Search Engine optimization) är ett sätt att marknadsföra sin hemsida med målet att öka synligheten på sökmotorernas organiska sökresultat.   Vad är ett sökord? Som ordet själv upplyser om så är det...
Läs mer
1 2 3 4