Vad kunderna säger

Vad vi säger om oss själva är en sak. Naturligtvis är vi stolta över de jobb vi gör och uppdragen vi utför. Men faktum är att det vore ingenting om inte våra kunder blev nöjda. Därför låter vi dem få säga sitt. Det känns bäst så.

Bo Axelsson
baks & co

”Närheten, ärligheten och förmågan att ständigt leverera riktigt bra produkter.”

– Att jobba med AR2 är en fantastisk upplevelse! säger Bo Axelsson, en av grundarna till revisions- och redovisningsfirman baks & co som har kontor i norra Småland och Östergötland. Han berättar om företaget som startade med önskan om att vara annorlunda. Lite personligare och lite närmre kunden.
– Faktum är att vi ville profilera oss bort från den typiska revisorn och mer ses som en resurs på samma våglängd.

Bo berättar att han i mötet med Anders Rankegård hittade någon som hade uppfattat exakt vad man var ute efter, och devisen som hängt med sedan dess: ”Vi är inte som alla andra – vi är mer som du” myntades.
– Här fick vi ett rakt, enkelt och tydligt formspråk som genomsyrade hela verksamheten och som kommunicerade det vi själva inte ens hade kunnat sätta ord på. Med utgångspunkt från våra befintliga färger skapade AR2 en hemsida som vi fått mycket beröm för. Och under resans gång har de blivit vår helhetsleverantör av allt från brev- och annonsmallar till att ta fram en kommunikationsstrategi och genomföra den. Och jag kunde inte vara mer nöjd!

Bo säger att det är lika självklart för baks & co att ha en kommunikationsleverantör som det är att ha en IT-leverantör, men att det är en utmaning att som kund väga släppa ifrån sig bitar som man kanske själv gjort tidigare.
– Jag tror dock att om man inte gör det så begränsar man sin möjlighet att växa. Man ska ägna sig åt det man är bra på, helt enkelt. Och AR2 är bra på det de gör!

Bo uppskattar det nära samarbetet och flexibiliteten som blir möjligt med en byrå av det lite mindre slaget. Han menar att den unika helhetslösningen som AR2 erbjuder innebär att baks & co får ut maximalt ur sin investering.
– En rak och enkel kommunikation där AR2 känner oss och vet vad vi vill kommunicera och som föreslår hur vi ska nå ut på bland annat sociala medier; det är en enorm styrka för oss.

Egentligen vill han inte säga vad det är som gör att han år efter år fortsätter vara kund hos AR2.
– Nej… jag vill inte behöva dela! skrattar han, men fortsätter sedan att sammanfatta samarbetet med att säga: AR2 klär våra tankar i ord!

Se och hör vad Tina Osbeck, kontorschef på baks & co i Tranås, säger om samarbetet med oss på AR2.

Pelle Forss
Gastromix

”Vi ska laga mat. Och AR2 ska sköta marknadsföringen. Då blir det som bäst!”

I tjugo år var han den som skulle ha koll på allt själv. Förutom den dagliga verksamheten med beställningar, leveranser och matlagning strömmade det oavbrutet in telefonsamtal och mail med erbjudanden om annonsering i allt från tidningar till telefonkataloger, frågor om sponsring till olika föreningar eller kanske en logotyp i en sporthall.
– Till slut tröttnade jag, helt enkelt! berättar Pelle Forss, kock och ägare på Gastromix AB. När man är stressad tar man ofta dåliga beslut och jag upptäckte att jag ett år lagt 200 000 kronor på marknadsföring, men hade ärligt talat ingen aning vart de pengarna egentligen tagit vägen.

När tanken mognat tog Pelle kontakt med AR2 för att diskutera möjligheten till en lösning där han med en given årsbudget kunde släppa marknadsföringen helt och hållet.
– Jag tycker inte det är roligt. Och jag kan det inte. Så enkelt är det. Och varför ska jag göra något halvtaffligt när det finns andra som är proffs på, och uppenbarligen gillar att fundera på Facebookannonser och Instagraminlägg?

Sedan tidigare var AR2 leverantör av bland annat hemsida, visitkort, tryckmaterial och annonser och att lämna över även marknadsföringsbiten blev en enorm avlastning för Pelle som nu helhjärtat kan ägna sig åt matlagning, att skapa nya läckra menyer och att vårda sina kundrelationer.
– Vi får ofta kommentarer från besökare och från kollegor i branschen att vi gör så snygga grejer, ler Pelle. Mailutskick, trycksaker, annonser; allt stämmer överens och håller samma höga nivå som vi vill utstråla.

Han är stolt över att vara den som ligger före, den som andra vill härma. Men säger också att det beror på att andra ännu inte kommit till den insikt som han gjort.
– Jag ska bräsera, sautera och komponera. Skapa med smaker och färger. För det är det jag är bäst på. Jag ska inte fundera på vilket typsnitt som passar bäst på webben och vilken bild som gör sig i en viss annons. När AR2 tar hand om helheten, då når vi ut på ett helt annat sätt och syns där kunderna är.

Här kan du höra Pelle berätta mer om vårt samarbete.

Sofia Sestorp
Kinda-Ydre Sparbank

”AR2 förstår vad vi vill förmedla innan vi själva hunnit formulera det!”

– I mötet med AR2 har vi hittat precis rätt! säger Sofia Sestorp, affärschef på Kinda-Ydre Sparbank. Vi kom med ett par lite luddiga idéer och tankar om vad vi ville förmedla och tillbaka fick vi väl uttänkta och slagkraftiga formuleringar som stämde så otroligt väl in på det som är vi. ”En bank för livet” som har kommit att bli vår egen underrubrik säger så mycket om oss på ett enkelt vis, men rymmer samtidigt så mycket mer när man skrapar lite på ytan. Genialiskt!

Kinda-Ydre Sparbank, som är en fristående sparbank och drivs av, med och för sina kunder är starkt engagerad i sin regions tillväxt och utveckling, och Sofia berättar att man upplevde ett starkt behov av att profilera sig bort från de stora bankerna och skapa en nära och personlig relation till sina kunder.
– Närhet, trygghet och kunskap; det är vad vi vill ge våra kunder. Och precis det fick vi uppleva som kunder hos AR2. Faktum är att de känner oss så väl att det ofta finns tankar och idéer färdiga redan innan vi hinner be om dem! skrattar hon.

Att kunna ägna sin tid åt det man är duktig på och brinner för är en stor vinst, menar Sofia.
– Vi valde att arbeta med AR2 som helhetspartner av den enkla anledningen att vi upplever en stor trygghet i att veta att det vi står för kommuniceras ut på ett proffsigt sätt med en tydlig avsändare och ett konkret mål. Skyltar på kontoret, annonser, trycksaker till olika projekt eller inlägg på våra sociala plattformar – allt hänger ihop. Dessutom levereras budskapet inte sällan med en klurig och underfundig formulering, vilket gör att vi sticker ut och blir unika.

Enkelheten, närheten och den raka kommunikationen är fördelar som Sofia uppskattar i samarbetet med AR2.
– Med ett telefonsamtal eller ett mejl löses de flesta spörsmål enkelt och effektivt. Och ofta bättre än vi förväntat oss. Och det gillar vi!