fbpx

Aktuellt

Smarketing. Vad angår det dig?

Smarketing. Vad angår det dig?
I en digital värld har kundens köpbeteende förändrats väsentligt. Men har vi förändrat vårt säljbeteende i samma takt? Hur möter vi kunden som idag gör större delen av sin köpresa på nätet?

Läs mer »

Universal Analytics blir Google Analytics 4

Visste du att Google till sommaren kommer stänga av den tidigare versionen av sitt verktyg Google Analytics? Detta innebär att man behöver gå över till den nya versionen för att läsa in ny användarstatistik – Google Analytics 4 (GA4). Maria var under gårdagen på utbildning hos Resumé Akademi för att

Läs mer »

4 to-do’s som boostar din digitala närvaro!

Digital marknadsföring – Do this! Den digitala världen förändrar sig snabbare och snabbare, och knappt hinner vi ta till oss en trend innan den ersätts av något nytt. Och även algoritmer och AI kräver kreativa lösningar för att fortsätta sticka ut och synas. Lysa lite klarare.Här får du fyra tips

Läs mer »

Så skaffar du digital kompetens

Sälj och marknadsföring hör tätt ihop. Du har säkert hört talas om smarketing, ett begrepp som innefattar båda delarna och som fordrar en rejäl dos digital kompetens. Med vetskap om var och hur dina kunder rör sig online når du dem där de söker, innan köpbeslut fattas. Och med kunskap om

Läs mer »

Smarketing. Vad angår det dig?

Smarketing. Vad angår det dig?
I en digital värld har kundens köpbeteende förändrats väsentligt. Men har vi förändrat vårt säljbeteende i samma takt? Hur möter vi kunden som idag gör större delen av sin köpresa på nätet?

Läs mer »

Står du dig i konkurrensen om uppmärksamheten på nätet?

SEM (search engine marketing) är lösningen på att få bra placeringar på Googles söksidor! SEM är köpt marknadsföring på alla stora söksidor och bygger på ett auktionssystem. Varje gång någon gör en sökning på en sökmotor så är ett antal sökresultat reserverade för betalda annonser. Annonsörerna tävlar sedan mot varandra

Läs mer »