4 to-do’s som boostar din digitala närvaro!

Digital marknadsföring 2022 – Do this!

Den digitala världen förändrar sig snabbare och snabbare, och knappt hinner vi ta till oss en trend innan den ersätts av något nytt. Och även algoritmer och AI kräver kreativa lösningar för att fortsätta sticka ut och synas. Lysa lite klarare.
Här får du fyra tips som kan hjälpa dig bygga ett starkt varumärke i en föränderlig tid:

  1. Hållbart var ordet, sa Bull!
    Dina kunder efterfrågar mer och mer, precis som många andra, ett helt nytt tänk runt hållbarhet. Ett syfte som är större än att gå med vinst. Fokusera på att kommunicera ditt varför och det unika värde dina kunder får när de väljer dig. Sälj till exempel inte en fåtölj utan en stunds skön vila, erbjud sommarminnen i stället för jordgubbsglass. Ta ställning i hållbarhetsfrågan och håll fast vid den. Öppenhet skapar lojalitet och bygger förtroende.
  2. Rörligt är grejen!
    Under 2021 var Youtube mest använt av sociala medier. Det rörliga formatet är direkt, attraktivt och informativt och överlägset när det kommer till att skapa engagemang. Lär dig TikTok och Instagram Reels, kanaler som bara växer och använd fördelarna det är att förmedla ditt budskap på ett visuellt tilltalande och enkelt sätt.
  3. Stick inte huvudet i sanden – stick ut!
    Upplevelsen är det viktiga 2022 och det är på webben du har möjlighet att förmedla din story! Och här kommer det roliga: det finns inga regler! Humor, en avskalad design eller interaktiva typsnitt – visa vad som gör dig unik på ditt eget sätt. Men missa för den skull inte att göra din sida tillgänglig för alla. Dark-, light- eller automode, smaken är som baken och idag byter många browsers automatiskt till enhetens förvalda läge. Kanske behöver du implementera ett mörkt tema på din webbplats för att alla ska få uppleva din allra bästa sida.
  4. Gillande skapar gillande!
    Sociala medier växer och användandet av olika kanaler tilltar. Också e-handeln förväntas öka och fler och fler handlar produkter och tjänster man hittat genom exempelvis influencers. Sociala medier används allt oftare som informationskälla och andra människors åsikter spelar en stor roll. Vad engagerar dina kunder? I vilka communities hämtar de sin information? Var aktiv där dina kunder rör sig. För ju fler som gillar det du gör, desto fler kommer hitta dig – och också gilla!

    Hur ser din marknadsföringsplan ut? Vad kan du göra för att boosta ditt erbjudande och få det att lysa klarare?  

    Vi på AR2 utvecklar och accelererar varumärken. Hur kan vi hjälpa dig?

Här kan du läsa hela nyhetsbrevet: