Satsa på rörlig bild!

Som vi tidigare pratat om är rörlig bild ett effektivt komplement till det skrivna ordet och stillbildsfotot i din ordinarie marknadsföring. Anledningen? Det blir enklare att få fram ett tydligt budskap samt förmedla känslor, miljöer och historier via rörlig bild och ljud. Vi använder nämligen fler sinnen när vi tittar på film än när vi till exempel ser en text. Man brukar säga att “en bild säger mer än tusen ord”, tänk då vad 24 bilder i sekunden kan förmedla!

 

Vidare kan en film också lätt få delningar och spridas via sociala medier som Facebook, Instagram och YouTube, alldeles gratis! En företagsfilm på er hemsida säger dessutom så mycket mer än en text, samtidigt som det är bra för er sökordsoptimering. En film som kort presenterar ert företag kan stå för sig själv eller fungera som ett frö som förankrar ert varumärke och får potentiella kunder att ta steget in på er hemsida.

 

Bilden av att filmproduktion är ett dyrt sätt att kommunicera på är en seglivad myt. Eftersom den inte är beroende av annonsutrymme i tidningar eller behöver vara bunden reklamtid i tv är livslängden längre. Dessutom kan en film lätt uppdateras om det sker en förändring i företaget eller om ni har något nytt och spännande som ni vill förmedla.

 

Fundera på hur du kan applicera film i din kommunikation och om du har råd att INTE göra det. Om du är nyfiken på hur ditt företag kan utnyttja film i er kommunikation så berättar vi gärna mer. Don’t be a stranger!