Nya företagsfunktioner på LinkedIn

Allt fler företag väljer att engagera sig i employer branding, det vill säga hur ett företag uppfattas som arbetsgivare av potentiella, nuvarande och tidigare anställda. Nyligen släppte LinkedIn tre nya funktioner som gör det lättare för företag att förstärka sitt arbete på just detta område.

 

Den första funktionen bygger på employee advocacy vilket innebär att medarbetare exempelvis lyfter ett företags inlägg i sociala medier och på så sätt blir en ambassadör för varumärket. Genom LinkedIns nya funktion kan du välja att skicka en avisering till dina anställda när ett inlägg postas på din företagssida. På så sätt får dina anställda en möjlighet att interagera med inlägget och bli ambassadörer för ditt företag.

 

Nästa nya funktion till din företagssida på LinkedIn är kudos och specifika händelser för ditt team. LinkedIn själva säger såhär om funktionen:

 

”Med Kudos och team-ögonblick kan en administratör utnyttja ett anpassat innehållsformat som är specifikt byggt för att välkomna nya team-medlemmar, belysa framstående arbetsinsatser och visa erkännande till människorna bakom en organisation. Genom att lyfta fram människorna bakom ditt varumärke manifesterar du den mänskliga sidan av din organisation till potentiella kunder och anställda.”

Den tredje nyheten från LinkedIn är en indikator som visar hur pass heltäckande din företagssidas innehåll är. Den här funktionen finns redan på personliga profiler men släpps alltså nu också till företagssidor. Enligt LinkedIn genererar kompletta sidor i snitt 30 % fler sidvisningar per vecka vilket innebär en stor fördel om man vill öka sitt engagemang på plattformen.

 

Här kan du läsa mer om LinkedIns uppdateringar.