fbpx

Med medarbetaren i förarsätet

Springbreeze: strategi, copy, visuell identitet, webb

Två konsulter kände att något skavde på sin tidigare arbetsplats och startade i stället företaget de själva ville jobba på.

Grafisk design

Namnet Springbreeze härrör från Vårbrisvägen, där Joakim och Fredrik bodde grannar när de startade bolaget, och färgerna associeras med det vårgröna och den friska brisen som även symboliserar det nya fräscha sättet att vara arbetsgivare. Nämligen en som ser mer till människor än till siffror.

Det raka och ärliga går igen i ett stilrent och enkelt typsnitt vilket kompletteras med ett specialtypsnitt i detaljer och anfanger, samt tydliga ikoner som accentueras med det gröna och blå, för att hålla samman en visuell helhet.

Webb

Springreeze.se byggdes för att på ett enkelt och tydligt sätt beskriva företagets erbjudanden mot såväl kund som blivande anställda.  

Ingångsanimationer och de klara färgerna gör sidan levande. Texterna är framtagna efter intervjuer med de anställda, vilket gör att vi lärt känna företaget inifrån, och fotona som vi tog på personalgruppen visar den öppna och inkluderande företagskultur som genomsyrar hela Springbreeze.  

– En modern konsultpartner med medarbetaren i förarsätet!