fbpx

Därför bör man som företag finnas på Facebook, Instagram och Linkedin

Det digitala har helt klart fått sig ett stort uppsving, formatet har gått ifrån printat till digitalt. Eftersom formatet har förändrats så har också annonseringen ändrat på sig. Annonsering i tryckt material är längre inte lika effektivt som det en gång varit. Istället ser vi en effektivitet på de sociala kanalerna. Bland ersättarna hittar vi Google och Facebook.

83 % av Sveriges befolkning använder sig utav sociala medier, 63 % dagligen.
Ett tydligt tecken på att de som tidigare funnits i traditionella medier numera finns på de digitala plattformarna. Syns du inte, så finns du inte som ordspråket säger blir extra viktigt när man vill nå ut med sitt varumärke.

Med hjälp av annonsverktyget får man ett effektivt sätt att nå en större målgrupp. För att inte glömma: det är kostnadseffektivt, helt plötsligt ser fler personer annonsen till en mindre summa än tidigare. Ett vinnande koncept för företagare! Och den stora frågan, vart finns då dessa annonsverktyg? Både Facebook och Google har annonsverktyg för företag.

Resultaten är, tack vare tekniken mätbara. Statistiken visar hur många som sett annonsen samt hur många som engagerat sig i innehållet. Exakta siffor är inget man kunnat se tidigare i tryckt material, men numera kan man se allt svart på vitt i de olika statistikverktygen.

Om 63% av Sveriges befolkning befinner sig på sociala medier kan vi snabbt räkna ut att det pågår tusentals av konversationer dagligen. Chansen att komma närmare sina kunder är större än någonsin. En fantastisk möjlighet att utveckla sitt kundservicearbete, skapa fler konversationer och ge snabbare svar, vilket i slutändan kommer leda till i nöjdare och fler kunder.

Räcker det med en bra hemsida för att utöka sin målgrupp? En bra hemsida är jätteviktigt och oftast dit personerna tar sig dit efter en sökning eller två. De kan även hitta till hemsidan via andra kanaler såsom Instagram, Facebook och Linkedin.

En digital närvaro är idag viktigt, att flytta sin annonsering till sociala medier är en vinst i sig.
Vill du också etablera dig på sociala kanaler, men vet inte riktigt hur du ska göra? Lugn! Vi hjälper dig.