Uppdrag

Event
Kampanj

Bankvarvet

Kinda-Ydre Sparbank arbetar mycket med vad man kallar samhällsengagemang, vilket bland mycket annat innebär att främja fysisk aktivitet och välmående. 2019 föddes idén på att anordna ett enkelt, roligt och lustfyllt motionslopp för alla åldrar och alla förutsättningar. Första året genomfördes en folkfest i Kullaparken i Kisa med uppträdanden, jippon, mat och dryck. 2020 blev det i stället en bankvarvsvecka med möjlighet att genomföra loppen i liten skala och 2021 genomfördes bankvarvsveckan i både Kisa och Österbymo och fortsatte dessutom efteråt med bankvarvsquiz.

Logotyp

Vi tog fram ett par förslag på namn med knorr, som man lätt minns och som återspeglar det lättsamma och anspråkslösa. Loggan skapades sedan för att lätt kunna uppdateras med nya årtal, för tanken var redan från början att detta skulle bli en återkommande händelse. Bankens orangeröda färg var naturligtvis en viktig del.

Grafisk och tryckdesign

Vi ordnade allt det där som behövs för att hålla ihop hela eventet; tröjor, vattenflaskor, banflaggor, banderoller, målmarkörer och informationsmaterial. Vi skapade också markdekaler i form av pratbubblor med peppande budskap och roliga fakta samt skyltar med QR-koder till bankvarvsquizet.

Webb

Vi skapade en webbsida som från år till år fungerar som kommunikationskanal. Här läggs all information upp, här finns anmälningsformulär, bansträckning, träningstips och förstås bilder och filmer att minnas från loppet. Sidan är förstås lika snygg och enkel att navigera på i mobilen som på datorn.

Film

Rörligt material har en otrolig genomslagskraft. Vi arbetar tillsammans med banken med att skapa filmer både före, under och efter genomförda Bankvarv.

Spela videoklipp

Digitala kanaler

Ett effektivt sätt att hålla kommunikationen med deltagarna levande är via till exempel Facebook och Instagram. Snabbt, enkelt och alltid up-to-date. Nyheter och peppande inlägg, tävlingar och utlottningar, träningstips och information i en lagom och varierad mängd bidrar till läsvärde och att inlägg delas och sprids, att fler anmäler sig och att banken ännu mer syns i samhället.

0
Inlägg
0 +
Deltagare

Film med Bolist

Ett av de deltagande företagen, Bolist, bjöd på sig själva och många leenden i en uppskattad film som fick stor spridning.

0
Räckvidd
0
Exponeringar

DELA

Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på pinterest
Dela på email
Vad vill du ha hjälp med? Skriv till oss!