Uppdrag
Digitala kanaler
Logotyp
Nyhetsbrev
Webb
Ätahemma.se
”When life gives you lemons – make lemonade” tänkte ett par entreprenörer som insåg att hemleverans av mat skulle komma att bli morgondagens grej när Covid-19 satte stopp för restaurangbesök.
Logotyp
Logotypen, med en stiliserad gaffel i ett hus, signalerar med tydlighet vad som erbjuds; mat att äta hemma – lika gott och vällagat som på krogen.

Webb

Färger


Typsnitt

Digitala kanaler
Att synas med aktuella erbjudanden och nyheter är en viktig del i ätahemmas marknadsföring. Naturligtvis för att utbudet ständigt förändras i takt med säsonger och högtider, men också för att vara vara top-of-mind och lättåtkomliga för kunderna. Inlägget om helgpåsen blev ett av många inlägg som fick riktigt bra spridning.

Nyhetsbrev
Ett bra och effektivt sätt att hålla kontakten med såväl befintliga som nya kunder är att regelbundet skicka ut nyhetsbrev och berätta vad som händer i verksamheten. Det skapar en känsla av att vara delaktig och bygger relationer, vilket är viktiga delar i marknadsföringen.