Uppdrag

Digitala kanaler
Logotyp
Nyhetsbrev
Webb

Ätahemma.se

”When life gives you lemons – make lemonade” tänkte ett par entreprenörer som insåg att hemleverans av mat skulle komma att bli morgondagens grej när Covid-19 satte stopp för restaurangbesök.

Logotyp

Logotypen, med en stiliserad gaffel i ett hus, signalerar med tydlighet vad som erbjuds; mat att äta hemma – lika gott och vällagat som på krogen.

ätahemma logo

Webb

Webben byggdes om från att vara en statisk sida till att bli en av de mer komplexa vi skapat. Som en galleria med flera webshopar i webshopen, där en mängd olika parametrar ska fungera ihop. Betalningslösningar, hantering av olika momssatser och fraktavgifter, beställningsalternativ och inte minst information till restaurangerna och utkörarna. Sidan är, trots sina många delar lättöverskådlig genom ett enkelt formspråk och den genomgående gröna färgen som skapar en helhet, trots flera aktörer och väldigt varierat utbud.
Färger
Typsnitt

Digitala kanaler

Att synas med aktuella erbjudanden och nyheter är en viktig del i ätahemmas marknadsföring. Naturligtvis för att utbudet ständigt förändras i takt med säsonger och högtider, men också för att vara vara top-of-mind och lättåtkomliga för kunderna. Inlägget om helgpåsen blev ett av många inlägg som fick riktigt bra spridning.

0
Räckvidd
0
Exponeringar

Nyhetsbrev

Ett bra och effektivt sätt att hålla kontakten med såväl befintliga som nya kunder är att regelbundet skicka ut nyhetsbrev och berätta vad som händer i verksamheten. Det skapar en känsla av att vara delaktig och bygger relationer, vilket är viktiga delar i marknadsföringen.

DELA

Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på pinterest
Dela på email
Vad vill du ha hjälp med? Skriv till oss!