Nya företagsfunktioner på LinkedIn

Allt fler företag väljer att engagera sig i employer branding, det vill säga hur ett företag uppfattas som arbetsgivare av potentiella, nuvarande och tidigare anställda. Nyligen släppte LinkedIn tre nya funktioner som gör det lättare för företag att förstärka sitt arbete på just detta område.   Den första funktionen bygger på employee advocacy vilket innebär...
Läs mer

Svenskarna och internet 2019

I tisdags släpptes Internetstiftelsens årliga studie ”Svenskarna och internet”. Studien visar hur vi svenskar förhåller hos till vårt användande av internet och bygger på svar från intervjuer med 2706 personer som gjordes mellan februari och mars i år.   I årets rapport framgår det att 83 % av svenska internetanvändare använder sociala medier men för...
Läs mer

Vad betyder UX och UI?

Två vanliga begrepp när det kommer till att designa hemsidor är UX och UI. Begreppen är nära besläktade med varandra och spelar båda en avgörande roll för hur din hemsida uppfattas och används. Så vad betyder egentligen UX och UI och hur påverkar det ditt företags hemsida?      UX är en förkortning av User...
Läs mer

Vad är en buyer persona?

Känner du din målgrupp? Om inte kan det vara en god idé att ta fram buyer personas för ditt företag. Tro det eller ej, men det är svårt att kommunicera med din målgrupp om du inte vet vem du faktiskt pratar med!   Enkelt uttryckt kan man säga att en buyer persona är en fiktiv...
Läs mer

Facebook lanserar ny social VR-plattform

I onsdags gick utvecklarkonferensen Oculus Connect 6 av stapeln i San Jose. På plats fanns Facebooks vd och grundare Mark Zuckerberg som bland annat presenterade en ny social VR-plattform vid namn Facebook Horizon.   Lanseringen av Horizon beskrivs som ett omtag på VR-spåret av Facebook där användarna kommer ha möjlighet att skapa en egen avatar,...
Läs mer

Så undviker du trassel i kommunikationen

“Hur kan du inte förstå vad jag menar? Jag sa ju det!”   Att kommunicera kan tyckas vara en simpel uppgift, men faktum är att missförstånd ofta uppstår när vi vill få ut vårt budskap. Här kommer tre konkreta tips som kan vara bra att tänka på när du kommunicerar som företagare:   Var tydlig...
Läs mer
1 2 3 4 5 7